Het is bijna tijd voor F1 23, dus EA heeft vandaag het eerste deel van een deep dive video uitgebracht, waarin ze op alle nieuwe features ingaan. We krijgen meer te zien over de verwachte physics update en hoe de auto’s dit jaar nog realistischer moeten reagernen op jouw inputs. Uiteraard zien we de twee nieuwe tracks voorbij komen en leren we meer over de terugkeer van rode vlaggen tijdens races. EA Sports F1 23 verschijnt op 16 juni op PlayStation 4 en 5, Xbox One, Xbox Series S en X en PC.
EA heeft officiële commentator bij Sky Sports Natalie Pinkham gevraagd om ons te introduceren aan de verandering aan acceleratie en het remgedrag van de wagens in F1 23. Ook in de bochten moeten de F1 wagens beter reageren dankzij verbeterde berekening van frictie van de banden en het effect hiervan op de gewichtsverschuiving van de auto. Er is ook gekeken naar hoe de wagens de paardekrachten overbrengen op het asfalt zodat er hopelijk iets minder onverwachte overstuur komt bij het uitrijden van bochten. Kerbs en rumble strips zouden nu beter moeten worden gevoeld doordat de ondervloer van de wagens zou zijn verbeterd. We zien dat Codemasters Mercedes testrijder en Sky commentator Anthony Davidson heeft benaderd voor extra feedback op hoe de wagens zich gedragen.
Hoewel EA een force feedback stuur aan blijft raden, heeft Codemasters Precision Drive ontwikkelt om spelen met een controller flink te verbeteren. Dit is echter typisch zo’n feature die we echt moeten testen voor we er meer over kunnen zeggen. We zien de nieuwe 35% races, die je een flinke race kunnen laten rijden waarin de bandenkeuze invloed heeft, maar je geen hele raceafstand hoeft te rijden. De toevoeging van rode vlaggen zal de tongen ongetwijfeld flink losmaken. Net als tijdens de echte races kan je onder rode vlag je banden en strategie aanpassen en schade repareren. We weten nu in ieder geval dat rode vlaggen kunnen worden aangepast en ingesteld, dus hopelijk staan we niet vaker in de pits dan op de baan.
Van de twee nieuwe tracks is Vegas waarschijnlijk de ster van de show. De track is speelbaar nog voordat de echte race plaatsvindt, dus ongetwijfeld zullen de coureurs de game een keer opstarten om de layout beter te leren kennen. (Even er vanuit gaande dat ze niet zelf een betere versie op hun simulator beschikbaar hebben). Ook Lusail is opgebouwd uit verschillende bronnen als fotoscans, hoogtedata en luchtfotografie om de baan zo realistich mogelijk in F1 23 te krijgen. Ook banen waar dit jaar niet op gereden wordt als Portimao, Paul Ricard en Shanghai maken hun opwachting.
EA Sports F1 23 ligt op 16 juni in de winkels. De consoleversies kosten 69.99 Euro en op PC ben je 59,99 Euro kwijt voor dit nieuwe deel. Bij de preorder versie van het spel kan je enkele dagen eerder spelen en ontvangt je een lading pitcoins en cosmetische items zoals gewoonlijk. Deel 2 van deze deep dive komt eraan, hopelijk horen we dan ook wat over geplande multiplayer verbeteringen of een oplossing voor het online valsspelen waar de huidige titel last van heeft.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties