EA en Codemasters werken aan anti-cheat voor F1 23

| door Sven Rietkerk

Tijdens een gesprek met IGN Benelux heeft Senior Creative Director van F1 23 Lee Mather laten weten dat het team hard werkt aan anti-cheat oplossingen voor de game.

We schreven eerder al dat hacks en cheats een groot probleem zijn in zowel de casual als professionele F1 races en daar is Mather van op de hoogte: "Er komt anti-cheat naar de game. Momenteel kan ik nog niet zeggen wanneer dat precies gebeurt en het is een gebied dat constant verandert. Zodra je wilt dat het stopt, verandert het in een wapenwedloop. Er is verschillende keren geprobeerd om het te stoppen. Nu kijken we naar een andere anti-cheat oplossing. Binnen EA is heel veel techniek beschikbaar die we kunnen gebruiken. Anti-cheat staat op de planning voor onze post launch roadmap."

Lees ook

EA Sports F1 23 is vanaf nu beschikbaar op vrijwel elk recent platform. De game introduceert het tweede hoofdstuk van Braking Point waarin het verhaal van Konnersport wordt verteld. Daarnaast zit de nieuwe mode F1 World in de game. Deze werd al vergeleken met FUT wat voor de ontwikkelaar een "groot compliment" is. In die mode speel je verschillende onderdelen vrij waardoor de rank van dat voertuig stijgt. De nieuwe items krijg je door dagelijks, wekelijks en maandelijks uitdagingen te voltooien. Natuurlijk bevat de game ook nog een Career en MyTeam optie om zo zelf een eigen team te bouwen of bij je favoriete team te racen.

Meer over Braking Point 2 kun je lezen in onze eerste indruk van die game mode. We zeiden het volgende over het tweede hoofdstuk van dit singleplayerverhaal: "Qua presentatie is Braking Point in ieder geval dik in orde, de tussenfilmpjes zien er gelikt uit. Ondanks dat de graphics geen wereldschokkende updates hebben gekregen, doet F1 23 precies wat je er van verwacht. De voice acting is voorlopig uitstekend, en zelfs in deze drie korte events is onze haat voor de hele familie Butler weer helemaal aangewakkerd. We zijn benieuwd om te zien in wat voor situaties je allemaal wordt gegooid en vooral hoeveel impact de speler uiteindelijk op het verhaal heeft. We verwachten natuurlijk geen Mass-Effect achtige keuzebomen voor beslissingen, maar het zou leuk zijn als je die verdomde Butlers het vuur een beetje aan de schenen kunt leggen."

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen